Один із найкращих способів удосконалюватися в скелелазінні — це грати в різноманітні ігри. Так ти не лише тренуєшся, але і розважаєшся. Нижче представлені кілька ігор, в які можна пограти, щоб тренування не здавалися нескінченним чергуванням підходів та відпочинку.
1. Гольф.
Кількість гравців: 2+.
Підготовка: виберіть шість або більше боулдерингових блочків, які відповідають рівню скелелазної майстерності кожного з гравців. Кожен топ представляє "лунку" на гіпотетичному полі для гольфу.
Хід гри: гравці по черзі намагаються пролізти кожен боулдер з якомога меншою кількістю перехватів. Кожен блочок – це раунд; гравці мають по 1 підходу до кожного блочка. Кожна використана зачіпка – це "удар" по м'ячу у гольфі. Кожен зрив рахується як +3 штрафні удари. Слідкуйте за результатами кожного скелелаза. Перемагає той, хто набрав найменшу кількість балів за всі відібрані блочки.
Що тренуємо: пошук розкладу, динамічні та статичні рухи, силова витривалість.
2. Елімінатор.
Кількість гравців: 1+ (краще у невеликій групі, але можна і поодинці).
Підготовка: виберіть боулдер, який відповідає рівню гравців — чим більше рухів він передбачає, тим краще.
Хід гри: одна особа "видаляє" рандомну зачіпку з блочка, цей гравець називається елімінатором. Після чого скелелази по черзі намагаються пролізти модифікований блочок. Після кожного успішного пролазу той, хто проліз, стає елімінатором, і видаляє ще одну зачіпку з боулдеру. Якщо скелелаз не може пролізти новий розклад, лізе наступний учасник. Якщо ніхто не в змозі пролізти, елімінатор повинен особисто довести, що пролізти його все ж можливо. Продовжуйте, поки пролізти зможе лише хтось один або ж ніхто.
Що тренуємо: пошук розкладу, динамічні та статичні рухи.
3. Лимон-лайм.
Кількість гравців: 1.
Підготовка: обери посильний боулдер, але такий, що вимагає від тебе певних зусиль.
Хід гри: зроби перший рух на блочку та повернись на старт. Одразу, не відриваючись, зроби два рухи – і знов на старт і т.д. Продовжуй, поки не візьмеш топ. Це – лимон! Щоб зробити лайм (без відриву), зроби те саме на спуску. З топу спустись вниз на один рух і повернись на топ. Потім два рухи вниз і знов на топ і т.д. Після того, як ти спустишся до старту та від старту повернешся на топ, можеш зістрибнути з блочка.
Що тренуємо: сила, витривалість, витривалість і ще раз витривалість.
4. Лотерея.
Кількість гравців: 1+.
Підготовка: запиши на аркушах паперу близько 10 різних рухів для лазіння (опускання коліна, динамічний рух на праву руку, хват носком, хват п'яткою тощо) і поклади їх в пакет.
Хід гри: витягни чотири листочки з пакету і спробуй створити маршрут, який використовує всі ці рухи.
Що тренуємо: створення маршрутів, креативне мислення, пошук розкладу, техніка.
5. Твістер.
Кількість гравців: невеликі групи 3-4 людини.
Підготовка: подібна до популярної гри. Можна використати спінер з оригінальної гри або зробити свій власний. Запишіть на аркушах паперу рухи: права рука, ліва рука, права нога та ліва нога, і кольори зачіпок на окремих листках (для складності можна вказати також типи зачіпок). Одна людина є "спінером". Скелелази починають на подібних, але окремих ділянках стіни. Найкраще грати на вертикальних, добре накручених зачіпками стінах, але можна грати і на різних нахилах.
Хід гри: "спінер" обертає або випадковим чином витягує аркуші з рухом і кольором, а гравці повинні виконати цей рух. Наприклад: "ліва рука на синю зачіпку", "права нога на зелену". Гравець вибуває, якщо не може виконати озвучений рух.
Що тренуємо: гнучкість, витривалість, баланс.
6. Гаряча лава.
Кількість гравців: 1+.
Підготовка: на довгій частині стіни за допомогою мотузки або малярної стрічки позначте ділянки стіни, які будуть "гарячою лавою".
Хід гри: скелелази повинні пролізти маршрут від початку до кінця, не торкаючись зачіпок у розпечених "лавових" ділянках. Додавайте ще більше гарячої лави або нові ділянки маршруту.
Що тренуємо: витривалість, пошук маршруту.
7. Перегони.
Кількість гравців: групи по 2.
Підготовка: для боулдерингу встанови таймер на 15 хвилин, для високого скеледрому – на 30.
Хід гри: все просто - за відведений час треба набрати більше очок ніж суперник. Для оцінки можна скористатися існуючими додатками, як, наприклад, 12Climb, або домовтеся про власну систему, наприклад, 5B "коштує" 2 бали, 6A – 5. Перемагає той, хто набере найбільше балів!
Що тренуємо: витривалість, сила, лазіння під психологічним тиском.
Джерело: https://learn.outsideonline.com/intro-to-bouldering/training-games