top of page
  • Фото автораSPACE

Як робити круті скелелазні фото

Скелелазіння – доволі специфічний вид спорту для фотографування. Якщо світлини походів, зимових видів спорту або футбольного матчу не викликають у глядача питань, що і для чого на них зображено, то тим людям, які не є скелелазами, складно зрозуміти, чим один камінчик, на який ти лізеш, відрізняється від іншого. 


Тож якщо ти хочеш поділитися тим магічним розмаїттям місць та рухів, притаманним нашому спорту, хапай кілька порад, як зробити свої скелелазні світлини більш цікавими та захоплюючими. 


  • Вибудуй кадр

  • Налаштуй освітлення та кольори (і почни з себе)

  • Знімай найкращі рухи

  • Не вводь аудиторію в оману

  • Будь майстром слова

  • Не шкодуй хештегів



Вибудуй кадр

З цього все починається. Невиразним фото світ не вразиш, тому зосередься на естетиці. Ось кілька прийомів, які варто спробувати:


  1. Окресли для себе пейзаж навколо траси, яку ти хотів би знімати. Тим більш всі місця для скелелазіння просто неймовірні!

  2. Не шкодуй місця в кадрі. Не треба, щоб об’єкт зйомки заповнював весь кадр. Відступи або зменши зум.

  3. Уникай глибоких тіней на знімку – це створює неприємний контраст між світлими та темними ділянками в кадрі. У ясний сонячний день спробуй зробити фотографію, коли сонце сховалось за хмару або зайшло за горизонт.

  4. Користуйся «правилом третин», коли компонуєш знімок: кадр має бути розділеним на дев'ять рівновеликих частин двома вертикальними та двома горизонтальними лініями поділу - як у грі хрестики-нолики. Важливі частини композиції мають бути розташовані уздовж цих ліній, або на їх перетині. Вирівнювання важливих частин за цими точками та лініями створює виразне акцентування, додає більшої напруги, динаміки, та більше “чіпляє” глядача, ніж просте розташування предмета фотографування в центрі кадру. 


Більшість смартфонів дозволяє включити лінії поділу в налаштуваннях камери, а також під час функції “Обтинання” знімку у фоторедакторі.


Налаштуй освітлення та кольори (і почни з себе)

Ти коли-небудь звертав увагу на кольори, в яких виконані скельні туфлі або кольори зачіпок? Вони яскраві, контрастні по відношенню до рельєфу. Навіть ті, які виконані у відтінках сірого, мають якийсь яскравий акцент. Чому? Бо об’єкт, який зливається з рельєфом – непривабливий з точки зору фотографування та сприйняття. 


Тому радимо наступне:


  • Одягайте яскраві кольори: червоне, помаранчеве, жовте, зелене, рожеве тощо. Подумай, чи не виглядатимеш ти безтілесною головою та руками, що блукають стінами скеледрому. Сіра майка та чорні штани – це практично, але невиразно.


  • Досліди доступний тобі фоторедактор та можливості своєї камери. Фоторедактором може бути додаток на смартфоні чи той, що відкривається при завантаженні фото у соцмережу. Не будь невігласом – дізнайся, що таке експозиція, витримка, ISO. Такі інвестиції у свої знання щедро окупляться.


Загалом наступна послідовність, доступна у будь-якому редакторі, дозволяє “причепурити” будь-яке фото та надати йому більш якісного вигляду.


  1. Злегка збільш параметр “Контраст”, щоб надати зображенню глибини та пишного вигляду.

  2. Трохи зменш “Температуру” та збільш “Насиченість”, щоб підкреслити природні кольори.

  3. Трохи збільш параметри “Текстури” та “Чіткість”, щоб додати фотографії естетичних деталей.


Знімай найкращі рухи

У кожному підйомі є прекрасні моменти. Саме на них варто звернути увагу під час фотографування!


Це може бути “ключ” маршруту - його найскладніше місце, ефектне положення тіла, вираз обличчя чи напруження м’язів перед стрибком, також це може бути місце маршруту з неймовірним пейзажем або з естетичними формами рельєфу. 


Звичайно, зафіксувати ці моменти безпосередньо під час пролазу, особливо першого, складно. Не соромся попросити об’єкт зйомки підскочити будь-яким зручним маршрутом на бажану ділянку підйому, щоб зробити той самий ідеальний знімок – це того варте.


Не вводь аудиторію в оману

Існує думка, що не етично публікувати фотографії будь-кого на маршруті чи боулдері, який ця людина насправді не пролізла. І це справедливо. Однак, проблема полягає в сприйнятті. Ти створюєш враження, що хтось щось проліз, хоча насправді це не так. 


Щоб уникнути суперечок, просто чітко поясни у дописі до фотографій, що насправді відбувається. Наприклад, “я відпрацьовую карколомний перехват”, “Ілля тренує витривалість на…“


Подібним чином обов’язково вказуй авторів усіх фото, які ти публікуєш. Останнім часом спостерігається тенденція, коли користувачі репостять фотографії без пояснень чи згадок. Ну, це вже просто крадіжка.


Будь майстром слова

Гаразд, після вищесказаного твоя світлина вже неймовірна та викликає захоплення і бажання поставити вподобайку в усіх, хто її бачить. То чому підпис до неї має бути менш захоплюючим? Поясни, що відбувається. 


Можна написати якийсь жарт чи адаптувати крилату фразу. Наприклад: “Кажуть, скелелазіння - найважчий спосіб потрапити туди, де тобі нема чого робити, але ж фотографія сама себе не зробить”, або “Ascendo, ergo sum” (Лажу, отже існую). 


У деяких випадках ти можеш вважати, що підписи зайві, але все ж їх варто робити, щоб ефективніше взаємодіяти з аудиторією. Немає жодного правильного способу створити допис. Будь унікальним та будь собою.


Не шкодуй хештегів

Цього вимагає невблаганний світ соціальних мереж. Хештеги – це в основному ключові слова твого допису з символом # перед ними. Додай “#climbing” десь у тілі публікації, і твоя світлина буде закріплена за тематикою в архіві фотографій з тим самим хештегом.


Хештег має позначати тему або дію, до якої ти б хотів привернути увагу. Їх можна поставити скільки завгодно, але якщо ти все ж таки вирішив постити на максималках, додавши до свого допису 90 хештегів, ми рекомендуємо наступні дві речі:


  1. Створи хмару хештегів – збережи список бажаних хештегів десь на телефоні, а потім копіюй та вставляй їх звідти (щоб щоразу не набирати їх знову).

  2. Якщо хештегів дійсно багато, їх можна (і треба) розміщувати у коментарі під дописом. Ваша світлина все одно буде позначена відповідною тематикою та відповідним чином індексована в архівах соцмережі, а допис не буде перевантажений десятьма рядками зайвого для читача тексту.


Отже…

У 2023 соцмережами Facebook, Instagram, TikTok та X (раніше Twitter) користувалися 4,95 млрд людей. В Україні аудиторія, наприклад, Instagram становить близько 19 млн користувачів. Лише невеликий відсоток цих користувачів становлять скелелази, але за допомогою порад вище та яскравих світлин ти можеш поділитися своєю любов’ю до скелелазіння з набагато більшою кількістю людей, ніж здається. 


А втім, наш світ переповнено візуальною інформацією. І якщо ти не заробляєш на життя фотографуванням, то поїздка на скелі має бути твоїм цифровим детоксом. Просто проживай та насолоджуйся моментом замість того, щоб бігати зі штативом. Найкраща камера – це твої очі, а найкращі світлини – спогади, які закарбувались у пам’яті. 


Джерела:

Останні пости

Дивитися всі

Comments


bottom of page